Followers

Monday, 14 January 2013

Adakah itu perasaan nya??

Sudah masuk 20 weeks mula2 rasa alahai awat la besar bebenor perut aku nie..aku tengok sesetengahnya perut kecik jea even 5 bulan..then check up naik 0.8kg..so doctor tarak nak complain hape2..sebab last check up doctor marah sebab naik 3 kg..ermm memang la berbeza gila berat aku mula2 kawin and lepas pregnant..mula2 memang morning sickness agak teruk..bila masuk 4 months selera membuak2..tapi pelik nasi tue kurang la tapi burger/steak semua menjadi idaman..sampaikan ada kakak tue cakap anak mat salleh..huh!

Sesudahnya masuk fasa 5 bulan or 3rd trimester aku sikit2 dapat merasakan sesuatu yg pelik..rasa macam ada letop2 dalam perut..aku pun terpikir apakah itu..then i ask doctor, she said itu la nak tau yg baby dalam perut tue tengah aktif..aku pun "Ooh"...wow!! what a weird feeling...macam rasa tak percaya jea..hehehehe...selalu jugak la bagitau en.hubby dia pun biasa2 jea la sebabnya dia bukan dapat rasa..just dia boleh tau baby tido or aktif , dia dekatkan telinga kat my tummy nie, kalo ada bunyi macam air2 die bangun la tue..kalo senyap jea tido la kot..hehehe..

Then one day, kitaorang siap2 nak keluar sebab nak ambik jam yg tukar tali..pahtue duduk sesaja depan TV...en.hubby datang tekapkan telinga dia kat tummy..tup baby maybe tengah aktif..dia bole rasa yg telinga dia macam kene tendang...aku yg perasan dah gelak2..excited bebenor dia bila dia cite kat aku..since from that dia berusaha nak rasa sekali lagi..tapi tak dapat2..sebabnya masa mula2 dia terkena dengan baby tue , dia ajuk baby cakap "Ooh tendang daddy yea"...maybe baby dah malu kot sejak tue...hehehehe....

nie latest pic masa 5 months..ramai tegur dah nampak baby bump..alhamdulillah semoga anak ini sihat sampai waktunya ianya keluar..Amin...

No comments:

Post a Comment